Op deze blog kan je vanaf nu de avonturen van onze viervoeters volgen, mijn avonturen in de keuken, en op de naaimachine.
Filmpjes, foto's en vrolijke verhalen vol lekkers, handigs & kattenkwaad!
Zoals we het graag hebben dus.

Advocaat! + Verrassingsrecept!

We beginnen met de advocaat. Niet het verrassingsrecept.. Uiteraard. (Hé, niet scrollen jij!)

Daar dit mijn oefenrecept was, heb ik maar een kleine hoeveelheid advocaat gemaakt.
Mocht het misgaan, had ik tenminste nog eieren genoeg en moest ik mijn kippen niet ambeteren.

Men neme:

4 eidooiers   (Hou uw eiwit bij voor het verrassingsrecept!)
75 GR Alcohol
150 gr FIJNE suiker
1 zakje vanillesuiker.

Neem nota van de hoofdletters.

Klop de dooiers en suikers tot een dikke schuimige massa.

Zet een kookpot au bain marie op het vuur.

Giet uw schuimige massa, in de au bain marie. (De kookpot, niet het water)

Blijf roeren en voeg de alcohol beetje bij beetje toe.

Wanneer je de alcohol toevoegt krijgt uw mengsel even wat witte kleuren, zodra die weg zijn, kan je terug wat alcohol toevoegen. (Aan uw bereiding, niet in uw mond.)

Laat de advocaat in geen geval koken. Anders schift deze.

Tips: Goed roeren, niet laten koken, suiker oplossen in water op voorhand, om korrelige advocaat te vermijden.



Verrassingsrecept!

Nu heb je 4 (of meerdere) eiwitten over.

Neem:
1 Eigeel (doe het wit bij de andere eiwitten.)
Minimum 4 eiwitten
100 gram chocolade
30 gram suiker
een snuifje zout

Au bain marie (die is toch al vuil) de chocolade met het eigeel (en eventueel een klein scheutje melk)

Klop het eiwit op met de suiker en het zout.
Als je hem boven je hoofd kan houden is hij klaar. (Als je het niet boven je hoofd houdt, mislukt je recept, doen dus!)

Spatel de chocolade onder het eiwit.

Laat afkoelen in de frigo.

Tada!  -Chocolademouse!-






Geen opmerkingen:

Een reactie posten